Vasikkasaaren leirikeskus

0503147596

0503147577 palveluvastaava

200

Vasikkasaaren leirikeskuksessa järjestetään seurakunnan leirejä. Leirikeskus soveltuu myös erilaisten juhlien, kuten häiden ja syntymäpäivien sekä koulutusten ja saunailtojen pitopaikaksi.

Leirikeskuksen päärakennuksessa on sali, ruokailutila, keittiö, luokkatila sekä majoitustiloja. Sali ja ruokailutila ovat yhdistettävissä yhtenäiseksi isoksi saliksi, johon saadaan pöytäpaikat 120 hengelle esimerkiksi perhejuhlia varten. Normaalitilanteessa ruokailutilassa on 50 pöytäpaikkaa ja salissa 150 istumapaikkaa. Luokkatilassa on 31 istumapaikkaa.

Leirikeskuksen kaikki rakennukset sijaitsevat tiiviisti lähekkäin ja rakennusten muodostamalla suojaisalla sisäpihalla on mahdollisuus erilaisiin pallopeleihin tai oleskeluun nurmialueella. Pihapiirissä on myös grillipaikka makkaranpaistoa varten. Piha on helppokulkuinen ja tiloissa on pyritty huomioimaan saavutettavuustekijät.

Leirikeskuksen saunarakennus sijaitsee rannassa. Rakennuksessa on erilliset sauna- ja suihkutilat miehille ja naisille sekä takkahuone. Rannassa on uintimahdollisuus.

Majoitus

Päärakennuksen majoitustiloissa mahtuu yöpymään 38 henkeä. Siellä on 2 kpl 2 hh, joissa on omat suihkut ja vessat. Lisäksi on kaksi huoneistokäytävää, joissa on 3 kpl 4 hh, wc ja suihku ja yksi huoneistokäytävä, jossa on 2 kpl 4 hh, 1 kpl 2 hh ja wc sekä suihku.

Kesäisin käytössä on lisäksi kuusi 8 hengen majoitusaittaa pihalla. Majoitusaitoissa ei ole omia wc- ja suihkutiloja, vaan niistä on käytävä saunarakennuksen tiloissa.

Saatavuus

Vasikkasaaren leirikeskus on koulujen loma-aikaan varattu seurakuntien omalle toiminnalle. Vapaita aikoja syksylle, talvelle ja keväälle löytyy runsaasti ja niitä voi tiedustella seurakuntayhtymän palvelupäälliköltä, p. 050 3147 540.

Sijainti

Vasikkasaaren leirikeskus sijaitsee noin 5 km:n päässä Kokkolan keskustasta meren rannalla, Trullevintien varressa.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc